آینده تحقیقات بازار

آینده تحقیقات بازار

امروزه در بازار، تغییراتی که به وجود می‌آید اجتناب‌ناپذیر است و به گفته متخصصان بازاریابی و تحقیقات بازار، تأثیر جدی بر نحوه انجام تحقیقات آن‌ها دارند.

برای درک وضعیت چشم‌انداز تحقیقاتی و این که به کجا می‌رود، موسسه تحقیقات بازار تولونا (Toluna)  395 متخصص بازاریابی و تحقیقات بازار از 25 صنعت مختلف و 14 بازار جهانی را مورد بررسی قرار داده و یافته‌ها به اشتراک گذاشته شده است. در زیر برخی از نکات برجسته آورده شده است.

نیاز به درک بازار

وقتی از متخصصان بازاریابی و تحقیقات بازار در مورد تخصیص بودجه برای تحقیق سوال شد، به طور متوسط، پاسخ دهندگان 31٪ از بودجه خود را پیش از توسعه محصول جدید، نام تجاری، و نظرات به تحقیقات در خصوص درک بازار اختصاص می دهند و بعید است که این روند مسیر خود را تغییر دهد. 58% از پاسخ دهندگان قصد دارند بودجه تحقیقات بازار خود را طی یک تا دو سال آینده و بیشتر از بودجه مربوط به نام تجاری، محصول جدید و نظرات افزایش دهند. پاسخ دهندگان در منطقه آسیا و اقیانوسیه و به طور خاص در حرفه‌های بازاریابی، بر این باورند که در آینده نزدیک تحقیقات بیشتری در مورد درک بازار انجام خواهند داد.

چالش‌هایی که محققان با آن روبرو هستند

همچنین از پاسخ‌دهندگان خواسته شد تا چالش‌های مهمی را که در فعالیت‌های روزمره خود با آن روبرو هستند به اشتراک بگذارند و دو مورد اصلی بدست آمد: بودجه محدود به میزان 61% و منابع داخلی محدود که 47% می‌باشد.

هنگامی که در مورد حوزه‌های تمرکز در سازمان‌ها سؤال شد، قابلیت عملی بودن داده‌ها و تحقیقات بازار مطرح شد.  با منابع و بودجه محدود، بسیار مهم است که ابتکارات تحقیقاتی و نیز تحقیقات بازار با کیفیت بالا جهت تصمیم‌گیری‌های مهم تجاری ارائه شود.

سرعت فناوری

متخصصان بازاریابی و تحقیقات بازار از سطوح مختلف خدمات مانند سرویس‌دهی و مشاوره برای پشتیبانی از نیازهای تحقیقاتی خود در یک زمان معین استفاده می‌کنند. هنگامی که در مورد آینده سؤال شد، 64٪ از پاسخ دهندگان گفتند که انتظار دارند استفاده آن‌ها از تحقیقات DIY در یک تا دو سال آینده افزایش یابد. همچنین انتظار می‌رود که استفاده از سرویس کمکی افزایش داشته در حالی که سرویس کامل شاهد رکود خواهد بود.

با افزایش اتکای متخصصان بازاریابی و تحقیقات بازار به بسترهای فناوری تحقیقاتی می‌توان تغییرات موثری را ایجاد کرد. در حال حاضر، نیمی از پاسخ دهندگان می‌گویند که از دو یا سه پلتفرم فناوری برای پشتیبانی از نیازهای تحقیقات بازار خود استفاده می‌کنند. و بیش از نیمی از پاسخ دهندگان می‌گویند که قصد دارند تعداد پلتفرم‌های فناوری تحقیقاتی خود را طی یک تا دو سال آینده افزایش دهند.

این افراد نه تنها به استقبال فناوری تحقیقاتی می‌روند، بلکه استفاده از ابزارهای جدید را نیز در دستور کار خود قرار می‌دهند. بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان می‌گویند که در تحقیقات خود شروع به استفاده از A.I خواهند کرد و از هر ده نفر، چهار نفر می‌گویند که استفاده خود را از تحقیقات کیفی آنلاین افزایش خواهند داد.

نیاز به ساده‌سازی هوشمند

در حالی که متخصصان بازاریابی و تحقیقات بازار قصد دارند تعداد پلتفرم‌های فناوری تحقیقاتی را که استفاده می‌کنند افزایش دهند، پلتفرم‌ها باید فرآیند تحقیق را ساده‌تر کنند  و ساده‌سازی می‌تواند به اشکال مختلف باشد.

هنگامی که از متخصصان بازاریابی و تحقیقات بازار سوال شد که در یک تا دو سال آینده چه چیزی در فعالیت‌های روزمره آن‌ها مهم است، 66٪ به مقیاس پذیری اشاره کردند. 62% از پاسخ دهندگان خواهان آموزش در پلتفرم‌های فناوری هستند و بیش از نیمی از آن‌ها خواهان پلتفرم‌های فناوری با استفاده آسان هستند. همان طور که متخصصین تحقیقات بازار تغییرات داخلی را هدایت می‌کنند که شامل امور مربوط به کارمندان و یا نزول‌ها و جریان‌های مالی می‌باشد، به فناوری نیز نیاز دارند که زندگی آن‌ها را ساده‌تر کند.

آن‌ها همچنین به پلتفرم‌هایی نیاز دارند که داده‌ها و تحقیقات باکیفیت را که برای حمایت از تصمیم‌های تجاری مهم نیاز دارند، ارائه دهد. 63% از پاسخ دهندگان گفتند که ادغام منابع داده‌های مختلف برای فعالیت آن‌ها در سال‌های آینده مهم خواهد بود. و هنگامی که از آن‌ها پرسیده شد که تامین کنندگان باید روی چه حوزه‌هایی تمرکز کنند، بیش از نیمی از آن‌ها به کیفیت تحقیقات بازار، طراحی و داده‌ها و همچنین خروجی‌های آسان برای استفاده اشاره کردند. سوزان ویدلر (Susan Vidler) ، مدیر ارشد تحقیقات جهانی در تولونا، در مورد یافته‌های کلی این مطالعه گفت: " به منظور پرداختن به چالش‌هایی که متخصصان بازاریابی و تحقیقات بازار با آن مواجه هستند، پلتفرم‌های فناوری باید جهت استفاده، آسان باشند و باید راه‌حل‌ها و خروجی‌های تحقیقاتی با کیفیت بالا و مقیاس‌پذیر ارائه کنند. "

برچسب‌ها