چگونه یک سهم شغلی به یک کسب و کار برای WREN INSIGHT تبدیل شد؟

تبدیل موقعیت شغلی به کسب و کار

جود تری (Jude Terry) و هانا بیچ (Hannah Beech)، محققین کیفی، زمانی که در شرکت جان لوئیس (John Lewis) شریک بودند با یکدیگر آشنا شدند و از آن زمان آژانس خود را به نام رن اینسایت (Wern Insight) تأسیس کردند. در این مقاله بخشی از گفتگوی آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود:

  • شراکت شغلی در جان لوئیس (JLP) در وهله اول چگونه شکل گرفت؟

هانا بیچ: من به عنوان یک پیمانکار کار می‌کردم و جان لوئیس قصد داشت سیاست شراکت با پیمانکاران را معرفی کند تا بتوانند یک نقش تمام وقت را پوشش دهند. بنابراین، ما همکار شدیم. یکی دیگر از همکاران فکر می‌کرد که ما به خوبی با هم کار خواهیم کرد، بنابراین پس از چند ماه، شغلی که برای من یک کار نیمه وقت بود، تبدیل به یک اشتراک شغلی شد. ما هر دو نیمه وقت کار می‌کردیم، اما من سه روز در هفته و جود سه روز دیگر را پوشش می‌داد. این مسئله واقعاً به این دلیل به وجود آمد که جان لوئیس مشتاق بود به اعضای تیم اجازه دهد به کار پاره وقت ادامه دهند اما در انجام پروژه‌ها مشکلی به وجود نیاید.

جود تری: زمانی که ما دور هم جمع شدیم، حدود یک سوم تیم تحقیق و بینش نیمه وقت بودند. بدیهی است همگی ترتیبات و عملکرد متفاوتی داشتند، بنابراین نگاه متفاوتی به کار پاره‌وقت بود. ما واقعاً خوش شانس بودیم، زیرا در کنار هم قرار گرفتیم و این موضوع به خوبی جواب داد.

ما این مسئله را پذیرفتیم. شش ماه برای ما زمان کوتاهی بود بنابراین شش ماه دیگر همکاری کردیم. همه سهام‌های شغلی احتمالاً به این زمان نیاز دارند تا مشخص کنند که آیا شراکت برای آن‌ها مناسب است یا خیر.

  • آیا یک روز در هفته با هم کار می‌کردید؟

هانا بیچ: بله، و آن را ادامه دادیم. من از دوشنبه تا چهارشنبه کار می‌کنم و جود چهارشنبه تا جمعه کار می‌کند، و در روز چهارشنبه اطلاعات را تبادل می‌کردیم. به علت کار روی پروژه‌ها، جزئیات زیادی برای ارائه وجود داشت و بنابراین داشتن آن روز با هم واقعا مفید بود. ما بخش‌های زیادی را در پروژه‌ها انجام دادیم، اما داشتن یک روز مشترک برای استفاده از آن زمان برای طوفان فکری، تجزیه و تحلیل یا انجام آن بخش‌هایی از پروژه‌هایی که با صحبت در مورد آن بسیار بهتر عمل می‌کنند، واقعاً خوب کار کرد. بنابراین، ما تمایل داشتیم تا زمانی که می‌توانیم آن موارد را برای چهارشنبه‌های مشترکمان ذخیره کنیم.

  • اکنون که Wren را راه اندازی کرده‌اید، مدل کسب و کار شما به چه صورت است؟

جودی تری: کار به صورت اشتراک شغلی در یک شرکت با مشارکت در یک آژانس متفاوت است. برخی شباهت‌ها وجود دارد، از یک طرف، ما به روزهای مشترک شغلی خود پایبند هستیم و برای کار با یکدیگر در طول هفته بسیار راحت‌تر هستیم. اشتراک شغلی، پایه و اساس بسیار خوبی برای ایجاد یک شراکت و ارائه خدمات به مشتریان در طول هفته است.

کار پاره وقت می‌تواند دیدگاه‌های منفی داشته باشد. می‌توانید احساس کنید که چهار روز کار می‌کنید اما برای سه روز حقوق می‌گیرید و این یک روایت رایج است. من فکر می‌کنم خیلی سخت است که کار خود را در عرض سه روز انجام دهید، به خصوص در تحقیقات بازار. نظرات شما مربوط به همان تاریخ‌ها می‌باشد. زمان پروژه شما متناسب نیست. اشتراک در شغل کمک کرد تا این روند برای ما مثبت باشد، زیرا می‌توانیم کارمان را برداریم و آن را کنار بگذاریم و بدانیم که قرار است واقعاً از آن مراقبت شود. بخش بزرگی از اشتراک در شغل اعتمادی است که شما با خودتان ایجاد می‌کنید.

من فکر می‌کنم بسیاری از این مهارت‌ها هنگام مدیریت یک آژانس به صورت ثابت می‌مانند. ما اکنون درک بسیار عمیق‌تری از یکدیگر و نقاط قوت و ضعفمان داریم. این مورد واقعا برای ایجاد یک مشارکت مفید است و همان چیزی است که همه مشاغل به آن نیاز دارند.

هانا بیچ: هنگامی که شما مهارت‌های تکمیلی دارید، بسیار مفید است که شخصی را با سبک کاری مشابه پیدا کنید اما ما در تحقیقات کیفی مهارت‌های کمی متفاوت داریم، بنابراین می‌توانیم چیزهای مختلفی را ارائه دهیم. راه‌اندازی کسب و کار خود با مهارت‌های متنوع شما را قوی‌تر می‌سازد.

  • چالش‌های اشتراک در شغل چیست؟

جودی تری: این امر مستلزم آن است که شما فوق العاده سازماندهی شده عمل کنید و در برقراری ارتباط بسیار خوب باشید، بنابراین بستگی به این دارد که آیا به طور طبیعی در این موارد خوب هستید یا نه. شما در قبال یکدیگر پاسخگو هستید و فرد مقابل تنها در صورتی می‌تواند روز کاری خود را قوی شروع کند که شما نیز همانطور باشید. بنابراین، یک عنصر یین و یانگ در آن وجود دارد که شما برای انجام کارهای خود به یکدیگر وابسته هستید.

هانا بیچ: وقتی برای یک شرکت بزرگ‌تر کار می‌کنید، سخت‌تر است که همیشه آن حس سرمایه‌گذاری و تمایل به ارائه را داشته باشید. وقتی این کار را به عنوان یک شراکت و تجارت انجام می‌دهید، واقعاً می‌خواهید که بهترین را برای طرف مقابل ارائه دهید. چالش این است که شما خودتان را مجبور می‌کنید واقعاً سخت کار کنید اما گاهی اوقات تا دیروقت کار می‌کنید تا این اتفاق بیفتد. این یک چالش است که سعی می‌کنید آن را با کودکان و خانواده‌ انجام دهید. از آنجایی که ما تمام وقت کار نمی‌کنیم، احساس خوبی دارد، زیرا در سایر روزهای هفته وقت خود را آزاد نگه می‌داریم.

جودی تری: چالش دیگر این است که وقتی شما این کار را طی یک قرارداد انجام می‌دهید، یکی از چیزهایی که باید بپذیرید این است که "ما در این کار با هم هستیم، این شغل من است اما این نقش مال ما است و مشترک است. هر چیزی که موفقیت‌آمیز است، موفقیت ماست، نه مال من است و نه مال او". فکر می‌کنم این یک مانع ذهنی است که باید از آن عبور کنید و طرز تفکر متفاوتی در مورد نقش شماست. همچنین می‌تواند یک تغییر واقعی برای برخی از افراد باشد که در حرفه و دستاوردهای خود و به دست آوردن موفقیت بسیار منحصر به فرد و یکه‌تاز عمل می‌کنند. با این حال، من فکر می‌کنم که مزایای آن بیشتر است.

  • رویکرد شما شبیه به مدل تیم خلاق صنعت تبلیغات است. آیا در اینجا فرصت‌ها برای بخش تحقیقات از دست رفته است؟ آیا صنعت باید به دست آوردن سهم‌های بیشتری از مشاغل را تسهیل کند؟

هانا بیچ: من کارم را با تبلیغات در بخش برنامه‌ریزی شروع کردم و فکر می‌کنم برخوردهایی با تیم‌های خلاق و آن روش کار مشترک، به وجود می‌آید. بدیهی است که با کپی‌رایترها و مدیران هنری، آن‌ها نقش‌های مکمل هم دارند، اما آیا یک مدل اشتراک شغلی خوب می‌تواند یک ویژگی باشد؟

جودی تری: این موضوع مانند یک نمودار است: قبل از این که بتوانید مجموعه مهارت‌های مکمل را پشتیبانی کنید، باید نقاط مشترک زیادی داشته باشید. چالش بزرگی در صنایع تحقیقاتی و تبلیغاتی وجود دارد تا زنانی که در دهه 40 و 50 زندگیشان هستند را در این صنعت نگه دارند. بسیاری از زنان پس از بچه دار شدن و مرخصی زایمان دچار مشکل می‌شوند و سپس به شغل آزاد رو می‌آورند. واقعاً غم انگیز است، وقتی به سطح مدیر ارشد و هیئت مدیره در آژانس‌های بزرگ برخورد می‌کنیم، متوجه می‌شویم که تعداد زیادی از آن‌ها زن نیستند. یک اشتراک و سهم شغلی واقعا می‌تواند به زنان کمک کند که احساس کنند شغل پاره وقت می‌تواند برای آنها مفید باشد.

  • آیا چیز دیگری وجود دارد که کسانی که به فکر اشتراک شغلی هستند باید از آن آگاه باشند؟

جودی تری: چیزی که باید در مورد آن فکر کنید این است که چگونه یک شریک شغلی مناسب پیدا کنید. ما احساس خوش شانسی باورنکردنی داشتیم زیرا در کنار هم قرار گرفتیم. ممکن است افراد زیادی در شرکت شما وجود داشته باشند که می‌توانید اشتراک شغلی با آن‌ها داشته باشید. من فکر می‌کنم که شما شخصاً در سهم‌های شغلی پیشرفت می‌کنید، زیرا می‌بینید که هیچ راهی برای انجام کارها وجود ندارد، به خصوص در تحقیق. این یک فرصت یادگیری خوب است و شما خیلی بیشتر از کار کردن به تنهایی یا اداره یک تیم توسط خودتان انجام می‌دهید. شما به روشی متفاوت رشد می‌کنید و این واقعا سرگرم‌کننده است.

هانا بیچ: وقتی می‌توانید با هم کاری را آغاز کنید، مقداری از اضطراب یا استرس یا احساس دلهره‌آور شروع یک کار جدید یا هر چالشی که ممکن است باشد را از بین می‌برد. اگر بتوانید با هم این کار را انجام دهید و همکاری کنید، این احساس به جای اضطراب به هیجان تبدیل می‌شود و همیشه می‌توانید از یکدیگر حمایت کنید. وقتی در زندگی‌تان نقاط ضعفی دارید، می‌توانید به طرف مقابل تکیه کنید. اگر به تنهایی این کار را انجام می‌دادید، این کار بسیار مشکل‌تر بود.