صنعت تحقیقات بازار هند اکنون سومین صنعت بزرگ جهان است

انجمن حرفه ای "انجمن تحقیقات بازار هند" (MRSI) در بمبئی اعلام کرد که صنعت تحقیقات بازار و تحلیل داده های این کشور در سال ۲۰۲۳ با رشد ۱۷.۶ درصدی به ۲.۹ میلیارد دلار آمریکا رسید و به عنوان سومین صنعت بزرگ جهان، از چین پیشی گرفت. این انجمن انتظار دارد که این رشد قوی در سال ۲۰۲۴ به ۳.۴ میلیارد دلار آمریکا برسد.

بنا بر گزارش "به‌روزرسانی صنعت تحقیقات و تحلیل داده‌های هند ۲۰۲۳"، رشد این صنعت با روند جهانی صنعت تحقیقات و تحلیل داده‌ها "همسو" است. این صنعت در سطح جهانی شاهد افزایش قابل توجه ۱۲ درصدی به ۱۳۰ میلیارد دلار آمریکا بوده است و تحلیل داده ها با بیشترین سرعت در حال رشد است.

این گزارش بیان می‌کند که استراتژی چشم‌انداز ۲۰۳۰ دولت هند به انجام پروژه‌های بزرگ و احیای پروژه‌های استراتژیک منجر شده است، در حالی که تحقیقات سفارشی و تحلیل داده‌ها نیز محرک رشد بوده‌اند. این شامل افزایش تجارت تحلیل داده‌ها از سوی مشتریان محلی است، با تمرکز فزاینده بر ترکیب داده‌های نظرسنجی، مشتری و داده‌های اجتماعی برای استخراج insights.

رشد قوی در بخش‌های BFSI، FMCG، فناوری و سلامت

گزارش همچنین بیان می‌کند که بخش‌های نوظهوری مانند مخابرات، خودروهای برقی و بازی‌های رایانه‌ای شاهد افزایش تقاضا برای تحلیل داده‌ها و تحقیقات سفارشی بوده‌اند. جمع‌آوری داده‌های آنلاین «جذب بیشتر» می‌شود، اما روش‌های سنتی مانند مصاحبه‌های رو در رو «به دلیل رقابت‌پذیری از نظر هزینه و توانایی ارائه پوشش گسترده‌تر از مصرف‌کننده هندی، همچنان مرتبط هستند».

پرو مينوچا، رئیس انجمن، می‌گوید: «رشد قابل توجه یک سال دیگر ... گواهی بر این است که هند بازار رشد محوری برای شرکت‌ها و توانایی صنعت تحقیقات بازار برای هدایت چالش‌ها و سرمایه گذاری بر فرصت‌های نوظهور برای توانمندسازی آن رشد است». او اضافه می‌کند: «... اعتماد جهانی به هند به عنوان یک مرکز استعدادی و به عنوان بازاری که برای ارائه بینش‌های ارزشمند و راه حل‌های تحقیقاتی محوری است، وجود دارد».

میتالی چوهان، مدیرکل MRSI، می‌گوید: «این افزایش، توانایی صنعت را برای وفق دادن موثر به چالش‌ها و رشد در جبهه‌های جهانی و داخلی نشان می‌دهد».

ایالات متحده آمریکا همچنان بزرگترین بازار تحقیقاتی جهان است و بریتانیا نیز در جایگاه دوم قرار دارد.