گزارش 50 شرکت برتر تحقیقات بازار جهان در سال 2022 (بخش دوم)

گزارش 50 شرکت برتر تحقیقات بازار جهان

چشم‌انداز  رتبه‌بندی

1. سهم گردش مالی در سطح جهانی

از آن جایی که رقم نهایی گردش مالی برای سال 2021 توسط ایزومار در حال جمع‌آوری است، محاسبات اولیه برای سهم 50 شرکت برترتحقیقات بازار به ترکیبی از دو گزارش ایزومار نیاز دارد:

تحقیقات بازار سال 2021 و تکامل صنعت داده، تجزیه و تحلیل و تحقیقات بازار: پیش بینی در سال 2024، که در آگوست 2022 منتشر می شود. علت این موضوع این است که مورد اول کامل‌ترین تصویر را از وضعیت جهانی بخش صنعت ارائه می‌کند، در حالی که دومی شامل داده‌های به روز شده برای سال 2021 است. . با ترکیب این دو مورد، می‌توانیم گردش مالی فعلی صنعت مبتنی بر فناوری و گزارش‌دهی (یا خدمات) را در سال گذشته اضافه کنیم.

گردش مالی حاصل برای سال 2021، 111.51 میلیارد دلار است. صنعت عادی تحقیقات بازار با گردش مالی 39.97 میلیارد دلار، صنعت مبتنی بر فناوری با گردش مالی 43.97 میلیارد دلار و در نهایت، بخش ارائه گزارش به ارزش جهانی 27.57 میلیارد دلار. همچنین این موارد باید توسط گزارش تحقیقات بازار جهانی در نسخه سپتامبر 2022 تائید شود. این اطلاعات ما را قادر می‌سازد تا سهم 50 شرکت برتر تحقیقات بازار را 53.9% تخمین بزنیم و این یعنی یک افزایش جزئی اعشاری برای سهم تخمین زده شده برای سال 2020.

2. سهم هر صنعت

بخش‌بندی در صنعت، رویکردی ساده به فعالیت پیچیده انجام شده توسط شرکت‌ها است. اکثر شرکت‌های تاسیس شده دارای یک عنصر تکنولوژیک قابل توجه در ترکیب درآمد خود هستند.  به طور مشابه، بسیاری از شرکت‌هایی که به عنوان پلتفرم‌های نرم‌افزاری شروع به کار کرده‌اند، اکنون توانایی انجام تحلیل‌های  عمیق را دارند. . شرکت‌هایی که داده‌های ثانویه موجود را به گزارش‌های ساختاریافته تبدیل می‌کردند، اکنون یک شاخه تحقیقاتی برای جمع‌آوری داده‌ها دارند.

صنعت تحقیقات بازار، صنعتی پیچیده است، بنابراین به روشی عملی برای بخش‌بندی شرکت‌ها نیاز داریم. برای محاسبه دقیق اندازه هر بخش در صنعت، هر شرکت به یک "حوزه" خاص اختصاص داده می‌شود و کل گردش مالی نیز به آن افزوده می‌شود. 50 شرکت برتر تحقیقات بازار ترکیبی از این 3 حوزه‌ هستند: 37 درصد از گردش مالی را 14 شرکت در صنعت پایه تحقیقات بازار، 30 درصد را 17 شرکت فعال در زمینه فناوری و 33 درصد را شرکت‌های گزارش محور، به دست می‌آورند. می‌توان سهم بزرگ‌ترین شرکت‌ها را با توجه به گردش مالی تخمین زد. شرکت‌هایی مانند Gartner، IHS Markit، Deloitte McKinsey & Co حدود 73 درصد از گردش مالی را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد صنعت مبتنی بر فناوری بیشترین فضا را برای ادغام دارد و شرکت‌های پیشرو سهم 41 درصدی را به خود اختصاص داده اند.

3. شرکت‌های با سریع‌ترین رشد

همان طور که قبلا توضیح داده شد، سرمایه‌گذاری نقش مهمی برای بسیاری از 50 شرکت برتر ایفا کرده است. شرکت MarTech (یا تجزیه و تحلیل داده‌های دیجیتال) با افزایش 227 درصدی در گردش مالی نمونه خوبی از تاثیر رشد از طریق سرمایه‌گذاری بوده و شرکت M&A نیز پس از عرضه اولیه خود در سال 2020 این موضوع را تجربه کردند. در رتبه دوم و با رشد 47 درصدی، شرکت دیگر MarTech به نام Hubspot قرار دارد که در سال 2021 گردش مالی آن برای اولین بار از یک میلیارد دلار فراتر رفت. این شرکت همراه با رشد شرکت‌های Salesforce و Adobe که هر دو در حدود 25٪ می‌باشد، رشد بخش دیجیتال تجزیه و تحلیل داده را به 25٪ افزایش داده است. Qualtrics که در بخش پلتفرم‌های سلف ‌سرویس قرار گرفته است، نسبت به سال 2021 رشد 41 درصدی داشته است. این امر نتیجه یک سری شرایط مانند عرضه اولیه سهام پس از جداسازی شرکت مادر SAP، گسترش منطقه‌ای قابل توجه در EMEA و آسیا، و همچنین فعالیت M&A شامل ذهن کاربر (Usermind)، Clarabridge و SurveyVitals بود.

علاوه بر 3 شرکت برتر، شرکت‌های با رشد سریع دیگری نیز وجود دارند. . به عنوان مثال، Sitecore پس از تامین مالی بالای 1 میلیارد دلار و همچنین M&A شامل 51Four، Boxever و Reflektion، رشد 30 درصدی را داشته‌اند.

نمونه‌های دیگر عبارتند از: Sprinklr با رشد 27 درصدی، شرکت مشاور بوستون با 41 درصد، مؤسسه تحقیقاتی آمریکا با 33 درصد، Bain & Co  با 30 درصد و Salesforce با 26 درصد رشد.

همچنین، 28 مورد از 50 شرکت یا بیش از نیمی از کل شرکت‌ها، رشد سالانه دو رقمی را گزارش کرده‌اند. از این میان، 15 شرکت بین 10 تا 20 درصد (بیشتر شرکت‌های مشاوره و گزارش محور صنعتی)، 7 شرکت بین 20 تا 30 درصد (عمدتاً شرکت‌های تجزیه و تحلیل داده‌های دیجیتال)، 3 شرکت بین 30 تا 40 درصد، 3 شرکت بین 40 تا 50 درصد رشد کردند. و نیز شرکت Lightspeed  بیش از سه برابر در گردش مالی خود رشد داشته است.

شایان ذکر است، تنها 3 شرکت از 50 شرکت برتر تحقیقات بازار رشد منفی در سال گذشته اعلام کردند: INTAGE با -0.5%، McKinsey & Co حدود -2.2%، و PwC با -4.8%. شایان ذکر است که شرکت  نیلسن  (Nielsen) به دو بخش تقسیم شده و سطح رشد منفی بسیار زیادی داشته است.

4. تغییرات در رتبه‌بندی

با رشد تخمینی 227٪، جای تعجب نیست که Lightspeed شرکتی است که بیشترین سود را در سال 2021 داشته است. این شرکت به سختی به جایگاه 32 رتبه‌بندی رسیده است.

سایر شرکت‌هایی که سود قابل توجهی دارند Sitecore و Qualtrics هستند که هر کدام به دلایلی که قبلاً ذکر شد 6 امتیاز کسب کردند، Bain & Co. و گروه مشاوره بوستون، هر کدام 5 امتیاز، Hubspot، مؤسسه تحقیقاتی آمریکایی، Salesforce، Zeta Global و Medallia  2 امتیاز کسب کردند، و Sprinklr، IQVIA و Gartner هر کدام یک امتیاز به دست آوردند.

جهش قابل توجه برخی از شرکت‌ها به این معنی است که تعداد زیادی از شرکت‌ها نیز با وجود رشد مثبت در سال 2021، در واقع در رتبه خود تنزل کرده‌اند. حداکثر 28 شرکت  یک یا چند موقعیت خود را به نفع شرکت‌هایی که رشد بالاتری داشتند، رها کردند.

برچسب‌ها