حجم بازار تحقیقات مبتنی بر فناوری

حجم بازار تحقیقات مبتنی بر فناوری

حجم بازار تحقیقات مبتنی بر فناوری (Technology-enabled research) در سال 2021 از بازار تحقیقات تثبیت شده (Established research) بیشتر شد.

آخرین گزارش صنعت تحقیقات بازار در جهان که توسط ایزومار منتشر شده، نشان می‌دهد که تحقیقات بازار مبتنی بر فناوری در سه سال گذشته، مرتبا در حال رشد بوده و گردش مالی این بخش در سال 2021 به 44 میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که گردش مالی تحقیقات بازار تثبیت شده، 37 میلیارد دلار بوده است.

در این گزارش، تحقیقات تثبیت شده (Established research) به تحقیقاتی اطلاق شده که متدهای آن در طول زمان اصلاح شده و هم اکنون، روش‌هایی تثبیت شده و موثق هستند. این تحقیقات شامل پست، تلفن (CATI)، رو در رو (PAPI و CAPI)، تحقیقات کمی آنلاین (CASI و پنل آنلاین)، تحقیقات کمی تلفن همراه، سنجش مخاطب، بحث‌های گروهی رو در رو، گروه کانونی و تحقیقات قوم‌نگاری هستند.

از سوی دیگر تحقیقات مبتنی بر فناوری (Technology-enabled research) در این گزارش، تحقیقاتی هستند که بدون وجود فناوری، انجام آنها ممکن نبود. این تحقیقات شامل تجزیه و تحلیل ترافیک آنلاین، ردیابی محتوای دیجیتال، تحقیقات خودکار (پردازش مبتنی بر مکان، اندازه‌گیری غیر فعال، پردازش لگاریتمی، نظارت برخط خرده‌فروشی، پانل‌های مصرف‌کنندگان) و رصد شبکه‌های اجتماعی می‌باشند.